יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

תצפית על עירו של פיטר הקדוש והסתיו המתקרב - חלק ג'

איזה מזג אוויר מושלם הגיע אלינו, אני נהנית ממנו ממש. אפשר לחשוב על ללבוש חולצות שרוולים קלילות, שמלות פשתן ואפילו צעיפים דקים!
איכשהו יוצא שעם כל עונה חדשה מגיע אליי רצון להתחדשות כלשהי בבית, אז הפעם לדירתי הקטנה התווספו עוד כמה תמונות, מפת שולחן אפרורית וגם הפרחים חזרו. הבית כמעט חזר לעצמו אחרי אסון הפרעושים, ואחרי שהצלחתי גם לשפוך כוס יין אדום על הספה, ואיכשהו לנקות את זה, אני מכריזה על סוף הנאחס.



הימים האחרונים עוברים עליי בעיקר בעבודה, בדירה שלי שאני באמת נהנית לשבת בה סתם כך (ולאחרונה גם לצלם), קצת בברים, ובעיקר עם חלונות פתוחים ואוויר צח – לא הדלקתי מזגן כבר כמעט שבוע ואני מרגישה שאפשר לנשום גם אחרת. נסעתי לים בחג וזאת כנראה הייתה הפעם האחרונה, אבל גם פעם נהדרת, הגלים כבר מפחידים אבל הבריזה לא קרה והשמש מאירה ומשזפת, שזה מה שחשוב.

שבוע הבא אני חוגגת 23 אביבים, ואני מבינה שאני מצפה לזה כי כבר תכננתי מה אני הולכת ללבוש בכל יום חגיגות... כיף לי לתכנן דברים, וכיף לי לארח ולבשל לחברים, ובגלל שצריך לעשות כיף ביום הולדת אלבש שמלה פרחונית ואוכל ואשתה יין ורוד מבעבע עם אנשים טובים.














ועכשיו לחלק השני על סנט פטרסבורג-


פה כבר רואים סתיו, וכמה שהוא יפה. אחרי החודשים בפריז כבר הבנתי שזאת העונה היפה ביותר, וכמה נחמד שיצא לי לחוות ולהיזכר בה שוב.




משהו ברכבות תחתיות גורם לכולם להיראות עסוקים. אני לדוגמא, תמיד אלבש על פניי מבט עסוק, לפעמים אני מדמיינת את עצמי מהצד וחושבת: אני בטח נראית עייפה ושקועה במחשבות על יום העבודה העמוס שעבר עליי, כל הכבוד לי, עכשיו לשתות יין ולנשנש גבינה, הרווחתי את זה. ואז אני נזכרת שלא באמת מסתכלים על אנשים מהצד ואני בכלל תיירת, למרות שגם לתייר זאת עבודה קשה.

המטרו עם הריח הכי טוב בעולם :)



קתדרלת יצחק הקדוש. וואו, ללא ספק המקום הכי יפה בסנט פטרסבורג. פרט להיותה קתדרלה כל כך מרשימה, עם המון אמנות, היא נחשבת למוזיאון אבנים בגלל שכולה בנויה מסוגי שיש ואבנים שונים, אי אפשר להעביר בתמונות או מילים את היופי.









אפשר גם לעלות למעלה (ולעלות ולעלות ולעלות) ולהגיע לנק' הנוף הכי מטורפת על העיר כולה.






אי אפשר לבקר בפיטיר ולא לשוט בתעלות ובנהר, רומנטי ויפה.

שוקו חם ושייט זה קלאסי :)







ההרמיטאג'.



קונדיטורית סביר הנצחית והנוסטלגית, כל ביקור בסניף המקורי מחייב את קניית עוגיות השקדים והבושה.

הבושה ממולא בקרם החמאה, אוי אמא!





השקיעות בפיטיר הן אלוהיות.


יליסייבסקי פוד הול - מדובר על סוג של חנות אוכל יקרה ועתיקה, עם עיצוב מהמם וקינוחים שווים, אני לקחתי איתי כמה מקרונים כדי לנשנש אחר כך בפארק.






















לא הכל יפה בפיטיר, עדיין יש סימני קומוניזם ברורים, ויחד עם זאת נוסטלגים.





טעים טעים.
פילמני ועוד בירה מתקתקה.
במסגרת חופשת התרבות שהייתה לי סבתא לקחה אותי לאגם הברבורים בתיאטרון מיכאלובסקי, כל כך רוסי וכל כך כיף.






עד לתמונות הרוסיות הבאות... חג שמח וסתיו נעים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה