יום רביעי, 28 באוקטובר 2015

שבוע חדש בעיר הזמנית שלי

אני כותבת את הפוסט הזה כמה ימים לאחר סופ"ש גדוש בחוויות, שהנחית בסופו אווירה קצת אפורה עקב חזרתה של חברתי עינבר ארצה. הסופ"ש חגגנו את יום ההולדת שלי באמצעות תיור רב בעיר מגוריי הזמנית, טעימות פטיסרי לפחות שלוש פעמים ביום, ישיבות צהריים בבתי קפה שונים, צילום המון תמונות והתפנקויות בחצאי ליטר של בירה לקראת הערב, כל ערב...

על הסופ"ש הנהדר שעבר אכתוב בימים הבאים, רק אגיד שעינבר התעקשה לצלם את חיי היומיום שלי, שכנעה אותי להוציא את המצלמה ולא רק להגיד "איזה יופי, הייתי מצלמת את זה" ויצרה עבורי (ואני בטוחה שגם עבורה) כמה זכרונות נהדרים במעט הימים שבילינו יחד.

אז מה קרה בינתיים? כבר התחיל השבוע השני הרשמי של לימודי הצרפתית, ולמרות שכמות החומר שמכניסים לראש שלנו כל יום היא עצומה, אני מרגישה שהתחלתי להתרגל לשגרת הלימודים ולשמוע צרפתית כ-ל הזמן.

אתחיל בזה שהמורה שלי מהממת, בכל המובנים. היא יפיפייה צרפתיה קלאסית, גבוהה, רזה, הולכת זקוף, בקושי מתאפרת ותמיד על עקבים. היא מאד סבלנית ונחמדה, צעירה שיודעת למעלה מארבע שפות, והיא משעשעת וגורמת לנו לנסות להבין את השפה ללא לחץ ומטלות מיותרות.



שומר הסף של ארוחות הבוקר שלי.
בכל אופן, הסוף המר-מתוק של הסופ"ש שעבר היה חייב להשתנות, והיום זכינו לעוד יום שמשי וחמים בפריז, אותו ניצלתי לגילוי מסעדה חדשה טעימה טעימה, עם אווירת חוף צרפתי, ממש קרובה ללימודים, לקניית פרחים בפעם הראשונה בעיר הרומנטיקה (עכשיו הם עומדים איתנים על השולחן, והחתול עובר מדי פעם ומנשנש מהזר עלה או שניים), להליכה קצרה לאורך קנאל סן מרטן שנמצא מול הבית, ולקניית גלידת וניל, שתהיה הקינוח שלי היום יחד עם פטל, וגבינת רוקפור, שתלך נהדר בתוך סלט, יאם.

אני חוזרת כמה שבועות אחורה (או ימים, לזמן כאן יש תחושה משונה!) להראות עוד חלקים של פריז, העיר הנהדרת בעולם ;)




באיזה יום ראשון שמשי אחד החלטתי לנעול את הבנסימונס החדשות שלי ולהעביר את הבוקר שלי בגן הבוטני, או בשמו האחר, גן הפרחים. בדרך קניתי בגט, מיץ טרי וקצת גבינות כדי לאכול ארוחת בוקר מתחת לשמש הסתווית.






אח"כ המשכתי לטייל בשאר הרובע הלטיני וקפצתי לראות את הפנתיאון והאזור היפה ליד, זה ישמע מצחיק אבל הרובע הזה אכן מרגיש מאד "מלומד", הכל עמוס בניינים מרשימים ועתיקים של אוניברסיטאות בצבע אבן, המעברים צרים, בעלי קווים נקיים וישרים והרבה סטודנטים עומדים בתורים שונים ללא נודע עבורי. האזור עצמו ממש חמוד ושלו, או שאולי זה הרגיש לי ככה בגלל שביקרתי בו דווקא ביום ראשון, מלא חנויות פרחים חמודות, בולונז'רי קטנות ואנשים רגועים שנהנים מרגעי השמש/טפטופי הגשם הקטנים בבתי הקפה.

כנסיית מדלן, לא ברובע הלטיני, אך ביקרתי שם לראשונה גם באותו היום.



הפנתיאון.





הקברים של ויקטור הוגו ואלכסנדר דומה מתחת לאדמת הפנתיאון.


הצלחתי גם להתפלח לחתונה בטעות, לא הבנתי למה כולם עומדים ולבושים כל כך יפה בתוך הכנסייה, ואז הם התיישבו וראיתי את הכלה והחתן. באופן מצחיק מאד התרגשתי, ככה זה אני וחתונות, וגם כל כך נעים לראות גברים, צעירים ומבוגרים, לבושים בחליפות, ואת הנשים עם כובעים חגיגיים.









ולפטיסרי של היום, הינה קרל מרלטי. לי מרגיש שהוא פטיסייר צנוע אך מוצלח מאד, למה? כי המחירים אצלו לא בשמיים, העיצוב של המקום הקטן מדויק אך מינימאלי והקינוחים- וואו! באותו היום גם זכיתי לראות אותו מדבר בחוץ עם לקוחות, כזה חמוד. הנה טארט שזיפים אפויים וטארט לימון, טעימים טעימים, שאכלתי בגני לוקסמבורג הקסומים.





הפעם הראשונה שלי במונמרטר גרמה לי להתאהב בפריז אחרת (אני מצטערת אם אני משתמשת במילה הזאת יותר מידי, בכל זאת זו פריז...) אבל את המצלמה לא לקחתי איתי, רק צילמתי את הפורטרט שלי שידעתי שארצה שיציירו לי. את מונמרטר הקסומה מנקודת מבטי אראה מאוחר יותר, שם ביקרנו עינבר ואני יחד, הפעם עם המצלמה.



שיהיה ערב נהדר, כיף שהסתיו הגיע כבר לכל מקום (:



4 תגובות:

  1. עכשיו כשהתחלתי עבודה חדשה, בכל בוקר אני נכנסת לבלוג שלך, כדי לספוג קצת אווירה פריזאית.
    את מראה את פריז ביומיומיות מהממת, בדיוק כמו שאני אוהבת לראות ערים רחוקות ואהובות.
    הפטיסרי ניראה מדהים והפורטרט שלך ממש קסום, את נראית כל כך צרפתייה בו.
    בהצלחה בלימודים ומחכה לפוסט הבא :)

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לפתוח את הבוקר עם תגובה כזאת (: תודה רבה, שמחה שאת נהנית פה!

      מחק
  2. אז גם הצרפתיות מתייצבות לחתונות עם כובעים (סליחה, פאסינייטורז) והאנגליות גנבו להן את כל התהילה? :P

    השבמחק
    תשובות
    1. יכול מאד להיות, אני בטוחה שאם ניתן להן לענות על השאלה הזאת נהיה עדות לריב בנות אמיתי ;)

      מחק